måndag 24 september 2012

Kreativa kvinnor. Ett varv, två varv....

     Jo mer umgås jag med kreativa kvinnor desto mer blir jag överaskad med deras obegränsada fantasi och masterskap. För inte länge sen blev jag bekant med en rysk mästare Oksana Zhmaeva .


     Den vackra och begåvade kvinnan skapar fina saker av garn och tråd. Till varje alster lägger hon ett poetiskt underlag: "Av och till har man så här humor, helt sagolik... så här humor då man vet att man kan allt, även att gunga på måne och dela sina hemligheter med stjärnan.







 
Mina favoriter är Lyckoföglar:
 
 


     Oksana berättar: "Jag kan inte säga att skapandet är min hobby. Det är mitt själsliv. På den där vägen har jag stegat för många års sen och går den med stor glädja. Det är omöjligt att svänga av den vägen, bara utvidga. Jag är glad att se er i min lilla webshop och veta deras mening om min skapande".

En australisk designer Natasha Jade (tyvärr kan jag inte hitta hennes internetsida, den gamla länken som jag hade är brutit)

jobbar också i den där tekniken och skapar fantastiska accessoarer av återvunna garn och knappor.











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar