fredag 13 april 2012

Blomaccessoar "Lady Hamilton".

     En ny blomaccessoar som jag hade tillverkat i den "mjuka" tekniken är broschblomma/håraccessoar med ros "Lady Hamilton".
      Den där blomman är av syntetisk oimpregnerad organza som jag hade format på ett speciellt sätt helt utan verktyg. Blomman är stor, ungefär 12 cm i diameter, men jag hade lagt innovationen i den vällberömda tekniken med vilken man kan göra blomman mer eller mindre slagen och variera med storleken.
     Mina blommor fäster alltid stor uppmärksamhet på utställningar. Människor berömmer mig mycket och litar inte att jag hade tillverkad dem själv, men sällan vågar köpa någonting  eller även prova. "Man för inte vara så vacker", hör jag ofta från svenska kvinnor.
     Jag vill visa hur du kan göra din stass unik, stilig och glamorös men inte överdriven bara med en enda accessoaren som kan användas på mängd olika sätt.
     Office- eller festvariant med klänningen som jag kallar för "must have". Varför "must have"? Den där universella klänningen som är släkt med "little black dress" måste vi absolut ha i vår garderob. Bara med att byta accessoarer får du varje gången en ny outlook.

Håraccessoar:



     Varför inte prydda väskan:
           För kvällen, till exempel för nattklubben:
      Att gå på stranden i paradis:
     Nästan alla mina blommor har en fästning som ger möjlighet att använda dem både som broscher eller håraccessoar:

Vill ni lära er att tillverka blommor utan speciellt verktyg? 

Välkommen på kurs!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar