tisdag 27 mars 2012

Lusekofta. New look på de gamla traditioner.

Det kommer vår och vi skyndar oss att byta varma vinterjakkor mot sköna och tunnare plagg. Norsk kofta av ren ull är den bästa lösningen. Det är ett litetet urval på lusekoftor som jag hade stickat på maskin i min design studio.





Stillig herrjumper med isbjörnor:


Söta och annorlunda barnjackor med blixtlös är fodrade med varm och mjuk velur. Jackan för den mindre barnet är med Mummi, för den större barn är med hjortdjur:





Jag stickar på maskin av 100% engelsk ull av högsta kvalité med anti-tickle effekten.

Kontakta mig om du vill beställa en norsk kofta och jag stickar den järna i din önskande färg och modell efter ditt mått. Priset ligger på 2000 kronor (inkl. garn). Tillverkningstid är en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar