söndag 4 december 2011

I ett hus i skogens slut...

I ett hus i skogens slut två små tomtar tittar ut:
     Jag skyndar mig att visa upp tomtedräkter som jag hade gjort till barnbarn av en av mina stamma kunder. Jag hade också tillverkat en tomteklänning för en flicka men tyvärr hade ingen modell att fotografera klänningen på:


     Alla plagg är maskinstickade av jättefin garn Yeoman fifty-fifty wool acryl med handstickad och virkad dekor. Det kommer lite mer detaljerade bilder.
     Mönstret på luvor:


     Spännen med knappar på backsidan:


     Dekor med pälsgarn:

Virkad kant på klänningen:


Sidenband på midjan:


Framstående Coco Chanel hade sagt: "Du måste sy klänningen på så sätt att man kunna bära den även på avigsidan". Det är min huvudprinsip och jag alltid lägger stor vikt på hur avigsidan ser ut:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar