onsdag 22 juni 2011

Lite om skor....

     Vad förutom blomaccessoarer kan göra våran stass unik och komplett? Svaret är entydigt. Det är skor. Jag kan säga ärligt att det ända som jag saknar i Sverige är skor. I Västerås där jag bor kan jag inte hitta någonting som passar min smak. Ja, det finns fina skobutiker i Stockholm. Men man måste åka ditt, leta after och det inte är säkert att man hittar precis det man vill. I början köpte jag skor på Ellos. Där kan man hitta fina skor från berömda producenter, till exempel Bronx. Halens har också fina skor men problemet är att de använder den engelska storlekskalan som motsvarar inte hundra procent den som vi använder i Sverige. Därför tordes jag inte att köpa skor där. Det finns en internetbutik Brandos men den är allt för dyr. Jag började leta efter på nätet och lyckades hitta en fantastisk webshop i Frankrike. Nu kan jag säga trosvisst att jag hade löst mitt problem med skor och kommer att bli deras stamkund. De säljar skor nästan till alla europeiska länder och bjuder helt fantastisk service. Leveranstid är fem dagar. Skorna kommer med UPS till dörr.  Om skorna inte passar är ombyte grattis. Adressen för Sverige är http://www.spartoo.se/ . Priserna är betydligt mindre än på Brandos.
Titta vad jag hade redan köpt:
- tofflor från Skechers för 25 euro
- traskor Ed-Hardy för 90 euro
- skor från Neosens för 120 euro
- pumps från Fly London för 90 euro


För mina Fly London pumps  hade jag tillverkat ett hårband med blomman i läder. Det är ett diadem med blomma "Azalia Appolo", decorerad med träperl, spets och fjäder.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar